Apare cu sprijinul financiar al

  Click aici pentru prima pagina
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
Premii

   
Cautare dupa nume autor

Cellia Costea şi Jin Wang la Sala Radio

        

Stagiunea Orchestrelor Radio a oferit în această toamnă câteva evenimente care merită să fie consemnate. În a doua decadă a lunii noiembrie, publicul nostru, mereu entuziast, a avut bucuria reîntâlnirii cu soprana Cellia Costea, o cântăreaţă impusă în ultimii ani pe scene prestigioase din Europa, laureată a mai multor concursuri internaţionale importante („Belvedere”, 1999, „Voci verdiane”, 1998, „Monserrat Caballé”, 2002, „Francisco Vińas”, 2003). Programul ales în concertul de la Sala Radio (Orchestra Naţională Radio, Corul Academic Radio) a fost elocvent pentru capacitatea – rară – de a cânta atât piese din repertoriul italian de operă, de la belcanto la verism, cât şi din cel german, Weber şi Wagner. Sunt stiluri diferite, care necesită tipuri de abordare vocală distincte, de la compoziţia de ansamblu a unei arii sau a unei scene la elementele de tehnică propriu-zisă, ceea ce, mai ales în programul unei singure seri, nu este la îndemâna oricui. Vocea Celliei Costea are, deopotrivă, forţă şi supleţe, e caldă, învăluitoare, cu armonice bogate, potrivite intonaţiei în stil belcanto, dar are resurse pentru acele sonorităţi metalice necesare interpretării unei arii wagneriene, ca în scena intrării Elisabethei în marea sală de ceremonii („Dich, teure Halle”) din actul al II-lea al operei Tannhäuser. În Aria Agathei, „Und ob die Wolke sie verhülle”, din Freischütz (ac­tul al III-lea) de Weber, am remarcat deplina stăpânire a stilului de cânt fără mult vibrato, adecvat caracteristicilor vo­cale impuse de partitura weberiană, arcuirea fină a frazei, ferită cu atenţie de excesul sentimental care poate conduce la emfază. După aria verdiană („Ritorna vincitor”, Aida, actul I), explozivă, Cellia Costea a oferit Aria Neddei, „Qual fiamma avea nel guardo”, din Paiaţe de Leoncavallo şi Aria Santuzzei, „Inneggiammo, il Signor non č morto”, din Cavalleria rusticana de Mascagni, pentru a-şi încheia programul cu scena finală din Turandot de Puccini. De o pasiune interiorizată în fragmentul din Paiaţe, Ce­llia Costea  schimba cu abilitate intonaţia şi expresia vocală în scena solemnă cu cor din Cavalleria rusticana şi, apoi, în Turandot.


Concertul de arii şi coruri celebre dirijat de Jin Wang a fost, în ansamblul lui, reuşit, cuprinzând piese de mare popularitate, cu succes sigur la public: Uvertura „Leonora” nr. 3 de Beethoven, Corul vânătorilor din Freischütz, Corul mateloţilor din Olandezul zburător de Wagner, Marşul triumfal şi Corul „Gloria all’Egitto” din Aida, Corul sclavilor evrei, „Va, pensiero sull’ali dorate”, din Nabucco de Verdi, Corurile „Gli arranci olezzano” şi „Regina Coeli” din Cavalleria rusticana. Ca în atâtea alte ocazii, am apreciat armonia, culorile timbrale, relieful frazelor muzicale, precizia ritmică ale Corului Academic Radio dirijat de Dan Mihai Goia. (C.T.)

 
Datele tehnice
ale revistei
                     click aici...

Tarife publicitate
                     click aici...
 
                                                 © 2008 Revista Luceafarul