Apare cu sprijinul financiar al

  Click aici pentru prima pagina
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
0
Premii

   
Cautare dupa nume autor

CineMAiubit la cea de-a 16-a ediţie şi câteva cărţi importante despre film

        Călin Stănculescu

Ultimul festival de film al anului trecut, CineMAiubit, întâlnirea internaţională a viitorilor cineaşti, patronată de UNATC, eve­niment iniţiat de Marea Doamnă a filmului românesc pentru copii, regizoarea Elisabeta Bostan, a reunit şi la cea de-a 16-a ediţie cele mai bune filme din 11 ţări, anul acesta producţiile poloneze fiind cele mai competitive.


Am remarcat şi diversitatea subiectelor, dar şi a modalităţilor filmice de abordare, pre­cum şi seriozitatea tinerilor cineaşti, care, în domeniul documentarului, ţin să se afirme prin originalitate şi patos. După fel şi chip, film semnat de Paula Oneţ, de la Universitatea „Babeş-Bolyai”, este un mixtum epic cu surprinzătoare dialoguri între cei vii şi imaginea lor, care va lua un loc pe o cruce de mormânt. Absurd, umor, gravitate sunt câteva din trăsăturile ce nuanţează figuri şi destine de oameni dintr-un sat uitat de lume, Ianculeşti. Autoarea şi-a asumat şi scenariul, imaginea şi montajul unui film de 17 minute, care ar putea fi oricând promovat cu succes de o televiziune. Şi Campioana de porţelan, regia Mihai Dragolea (tot de la Universitatea „Babeş-Bolyai”), film nu lipsit de calităţi, evocă, într-un focus biografic convingător, viaţa unei tinere cam­pioane de box, cu victorii şi decepţii, dar mai ales cu multe ore de antrenament. Regizoarea Sânziana Viziteanu, de la UNATC, are curajul, cu filmul Treisprezece, de a spune din nou pe ecran viaţa unui fost deţinut politic, a cărui tinereţe a fost în­gropată în gulagul comunist. Şi Stela Pelin, tot de la UNATC, atacă inspirat povestea unei deportate din Moldova, care s-a numă­rat printre puţinii români întorşi din Siberia. Filmul Kurgan oblast rămâne un document elocvent pentru o pagină neagră de istorie românească, pe care puţini o ştiu, dar mult mai mulţi vor s-o oculteze. Ioana Mischie (UNATC) încearcă cu succes armele din panoplia cinematografului poetic în filmul În căutarea spaţiului pierdut, gen dificil şi rar abordat de viitorii cineaşti.


Dincolo de numeroasele secţiuni, evenimente, am remarcat lansarea a trei volume despre cinema dedicate primul lui Victor Iliu, cu ocazia centenarului naşterii marelui cineast, de biograful său, regizorul Nicolae Cabel, al doilea scrierilor despre film semnate de cunoscutul critic şi profesor George Litera, al treilea despre Marketing şi cinema, având drept autori pe Lucian Pricop, Ada Solomon şi Maxim Meca.


Victor Iliu – ,,a desena timpul”, de Nicolae Cabel, reuneşte inspirat mărturii, portrete şi evocări ce configurează biografia autorului filmului La Moara cu noroc, profesor şi ctitor de instituţii cinematografice, fără a ocoli şi opinii fără tentă hagiografică. Titus Vîjeu prefaţează, cu spectaculoase tri­miteri la istoria filmului, un volum de neocolit pentru orice iubitor al cinematografului românesc.


Pagini despre film, de George Littera, are trei secţiuni consacrate esteticii, filmului românesc şi celui universal, textele autorului păstrându-şi tinereţea şi valabilitatea pentru orice ucenic al celei de a şaptea arte.


Marketing şi cinema este o lucrare de pionierat în domeniu, cu referiri la pieţe, săli, strategii, reţele, dar şi la distincţii, festivaluri sau târguri, un autentic instrument bibliografic extrem de necesar oricărui fan al filmului, fără a mai socoti pe specialiştii din domeniu.

 
Datele tehnice
ale revistei
                     click aici...

Tarife publicitate
                     click aici...
 
                                                 © 2008 Revista Luceafarul