Apare cu sprijinul financiar al

  Click aici pentru prima pagina
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
Premii

   
Cautare dupa nume autor

Prezenţe la Festivalul Comediei Romāneşti, 2013

        Nicolae Havriliuc

Grimasele lui Dragoş Huluba


Intrat īn scenă ca dintr-o presupusă īnţelegere faţă de tot ce este īn jur, acceptāndu-i cu amabilitate īnfăţişările, Dragoş Huluba pare că vrea să spună ceva hazos care să placă tuturor. Dar cānd se decide să mărturisească despre ceea ce ştie, mimul „povesteşte” cu īngăduinţă şi ironie blāndă (cum se face) ceea ce se face şi, apoi, totul devine pānă la extrem nostim, deosebit de nostim. Lumina ochilor (bine potriviţi īn orbite) īi cade pieziş pe surāsul bonom şi galeş cu subterfugii. La Huluba comicul n-are stavilă, căci mereu īl caută cāte-o şotie īntărātată intenţionat sau ivită din neatenţie. S-ar putea spune că rizibilul īn expresia lui Huluba (derivată din gesturi simple şi fireşti, peste care, adesea, se trece cu uşurinţă, executate īn cotidian) se naşte dintr-un apetit pentru distracţie. Personajul comic adus īn scenă, avānd īnfăţişarea cuiva ce se joacă, dar păstrānd legătura cu lucrurile şi firea umană, provoacă o destindere īn privitor. Odată devenit părtaş la jocul de imagini şi idei, privitorul īl acceptă şi-l asimilează fără a depune un efort deosebit. Un target al comicului este de a mişca interiorul ca să-şi dea seama de inerţia sinelui īn vederea unei amabile īndreptări.
Deşi se află īntr-un centru de lume (prin semne, priviri, gesturi, atitudini şi īncremeniri), sosit, poate din īntāmplare, ca s-o prezinte absolut serios, el dă impresia că-i lipsesc anumite date sau că percepţia īi face feste şi, de aceea, se retrage (spre īmprospătare) īn speranţa revenirii de dragul şotiei care-i solicită participarea. Pantomima Rencontres, din Fesco.ro 2013, defineşte „fenomenul” Huluba prin căutările niciodată găsite, dar stingher amānate (ale sinelui). Iar dacă mai şovăie un timp zăbavă pe scenă, mimul o face dintr-un sentiment aparte pentru şotie. (Cu ce dichis īşi pregătea starea!) Replica venită, īn perechea de excelenţă, de la Violeta Huluba, īl pune pe gānduri şi, astfel, singur (dar şi-mpreună), surāde către lume (surāsul ca o liniuţă de dialog), pieziş şi legănat, īn mersul omuleţului intenţionānd īntālnirea cu sine la cāte-o strāmbătură provocată de īntālnirea cu lumea. „Māna de mărgele de sticlă care este spectacolul” (Eugenio Barba) este ţinută īn mişcare şi-n echilibru numai de cei doi interpreţi care, propunānd scenariul, fac şi regia.
Admirabilă şi de neuitat a fost prestaţia cuplului Violeta şi Dragoş Huluba (īntr-un parteneriat de mişcare, unde fiecare, atent distribuit, īntregea grimasa celuilalt) la Festivalul Comediei Romāneşti, ediţia a XI-a, 16-23 iunie 2013, Bucureşti. Rencontres (Compania PASSE PARTOUT Dan Puric) rămāne un spectacol despre care, īn limbaj teatral, se spune că are Kraft. Probabil că īntre natura histrionului şi natura privitorului de histrioni există un motoraş comun (lăsat de la natura-mamă) ce-i ţine īmpreună, descoperindu-se, iar clipei trecătoare să adauge vesela trăire.

 
Datele tehnice
ale revistei
                     click aici...

Tarife publicitate
                     click aici...
 
                                                 © 2008 Revista Luceafarul