Apare cu sprijinul financiar al

  Click aici pentru prima pagina
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
Premii

   
Cautare dupa nume autor

Poeme

        Eduard Dorneanu

Neoplatonism


credinţa în absolut nu are clauză de reziliere
nu se pot partaja nestatornicia frigiditatea
maleficul
întunericul scuipă sânge iar cerberii se împerechează
frazele neterminate din timpul preludiului
înlocuiesc ritualul de iniţiere


cei rămaşi în tranşee
printre statui înfometate şi evanghelişti drogaţi
au de ales între temniţa din chinon
şi bordelurile din cimitirele lui bafomet


pescarii de umbre se retrag dincolo de jaffa
lumina arde
împreună cu trupul ultimului templier



Negustorii de apă moartă


vas numără banii
femeile urcă în microbuze
alături de ciclopi care mestecă frunze de coca


infanticidul este o formalitate
o măsură de precauţie folosită de personajele
care ocolesc tavernele lui jaroslav hacek
şi
nudurile obeze ale lui fernando botero


şoferul explică beneficiile unui anevrism de aortă
gropile drumului înghit umbrele târfelor
ritualul de exorcizare a inocenţei continuă
până la blasfemia atingerii


copacii de pe marginea drumului
sunt perfuzaţi de primăvara tunsă chilug


vas numără banii
negustorii de apă moartă plătesc întotdeauna cinstit
agonia.


 


Gothic 38


silvia pictează mormântul lui john ketch
nu mă mir
femeilor le plac călăii sentimentele profanate
camerele cu o singură fereastră


sapă o groapă sub pian
mă roagă silvia
una unde să încapă domnii emasculaţi
care pot preciza cu exactitate
numărul minutelor gratuite imposibil de folosit
în labirintul virtual
şi puii de pisică ai bătrânelor plecate la întâlnire
cu strămoşii totemici
ai ducelui de monmouth


rup în bucăţi un covrig
mormântul lui john seamănă cu o canoe uriaşă
în care doarme un beţiv
silvia fluieră
apoi acoperă cu bujori de stepă
umbrele îngheţate ale nopţii


hai
nu fi leneş
strigă femeia care pictează călăi
nu sunt leneş
răspund eu aproape blestemând
groapa plină de cadavre tinere
nu sunt.



Imaculata decepţie


uşa dormitorului sofiei se deschide singură


în faţa mea stă în genunchi o bătrână capricioasă
monotonia o înţeapă cu ace de gheaţă
recompun într-un spaţiu convenţional
imaculata decepţie
spune ea
voi unge stigmatele cu zahăr ars
insectele îmi vor devora singurătatea


deschid dulapul în care sofia păstrează
seringile prafurile valuta
femeia ţipă scurt şi îmi muşcă piciorul drept
arunc pe geam substanţele halucinogene
bărboşii din tablourile impresioniste
înjură într-o latină vulgară


sofia scoate de sub pernă
un pistolet nichelat
gloanţele se înfig în statueta de lemn
a zeului pan
ascult blestemele zeului-ţap
şi urletele femeii fără prieteni


uşa dormitorului sofiei nu se poate închide
acolo pătrund serpentine deprimante
anotimpuri schizoide
erezii



Pantofii galbeni


în apartamentul silviei
s-au mutat două prostituate venite din crimeea
lena este cea tânără
pe spate şi-a tatuat chipul mariei de jesus
când face dragoste
ai impresia că sfânta e fericită
liuba are piercinguri în sprâncene
poartă pantofi galbeni
numai galbeni
şi a refuzat să devina soţie de recuperator


o noapte cu femeile tatuate
este ca o ieşire cu barca în hiperspaţiu
sau ca şi cum ai juca baseball cu un papă
în palatul topkapi


sun la uşă cu gândul la reportul categoriei întâi
al jocului şase din patruzeci şi nouă
deschide liuba
e beată şi miroase a cânepă


în hol zace un bărbat dezbrăcat
− e mort spune liuba
a încercat să ne fure biletele de concert
ştii spune liuba în continuare
aveam de gând să mergem la concert
− la concertul cui întreb eu
cu ochii la bărbatul înjunghiat
− la concertul cuiva
scria pe bilet
astra ploieşti sau aşa ceva
− astra este o echipă de fotbal
reţine asta
şi din câte ştiu
şi-a schimbat numele în astra giurgiu


liuba şi lena transportă cadavrul în bucătărie
ambele sunt drogate şi vorbesc despre
cum vor petrece la ziua aniversară a celui
deja mort
după ce şi-au aprins ţigările
încep să vorbească între ele
la telefon


pe balcon găsesc un alt bărbat în agonie
nu îndrăznesc să deschid şi uşa dormitorului
îmi umplu buzunarele cu fructe exotice
şi părăsesc apartamentul murdar al femeilor
din crimeea


în faţa bisericii catolice
îmi fac cruce cu limba


din buzunar cad pe trotuarul mizerabil
portocale bilete de concert
şi numărul de telefon al mariei de jesus.



Ieşirea din transă


ioana ţipă
pereţii schimbă liniştea
cu atacul de panică
întunericul androgin deschide ferestre
pentru şoimii de stepă
lângă cascada dettifoss


visele ioanei sunt perfectibile
distrug capcanele egocentrismului


intensitatea durerii contrastează cu nestatornicia


e imoral să ne dorim fericirea în acelaşi timp
lama cuţitului aşteaptă umilă
ieşirea din transă.



Efect secundar


locuim în tranşee de sticlă
visele se opresc undeva
la noi ajung doar refrenele melodiilor goth
efectul antipsihotic durează puţin


diateza forează în căutarea culorii
nu eşti lângă mine
cauţi particula lui satan în cadavrele
învelite în sârmă ghimpată


nu îmi pot ascunde îndoiala


iubirea
(ce efect secundar)
adună mesajele scrise sub ploaia fierbinte
şi le seamănă
eres lângă eres.



O femeie întunecată


sofia locuieşte
într-un apartament tapetat cu oglinzi întunecate
la telefonul argintiu ea comunică
doar cu femeile cărora le dăruieşte
hainele pe care ea nu le poate îmbrăca


noua formă de hedonism
abandonează raţiunea
ca pe un copil nou-născut
sub scara unui bloc


pentru un timp s-a lăsat de fumat
vrea neapărat ca la întâlnirile de miercuri seara
să se poată lăuda fumătoarelor înrăite
oricum
boala îi macină încheieturile lingvistice
excesul de imaturitate
înlocuieşte afecţiunea simulată


oglinzile se sparg una câte una
cioburile se înfig în tablouri
femeia plânge
şi se acoperă cu promisiunile
prietenilor renegaţi


sofia este o femeie întunecată
îşi şterge cizmele cu bucăţi din rochia de mireasă
a unei femei zidite în braţele lui byzou
şi mestecă fără încetare
dulciuri veninoase conjuncţii analgezice
profeţii.

 
Datele tehnice
ale revistei
                     click aici...

Tarife publicitate
                     click aici...
 
                                                 © 2008 Revista Luceafarul